سفارش آیت الله حاج شیخ مجتبی احمدی قزوینی به فرزندشان حاج شیخ حبیب الله احمدی قزوینی

عالم وارسته علامه شیخ مجتبی قزوینی ـ كه نسبت به فرزندان خود پدری مهربان و مشفق بود ـ در نامه‌ای كه به حاج شیخ حبیب الله احمدی قزوینی ـ  فرزندش ـ دارد، طریق هدایت و كمال روحانی را به او می‌نمایاند كه همان تقوای الهی و توسل به امامان (ع) و به خصوص توسل به حضرت حجت (عج) است. سپس، به منظور نجات یافتن فرزندش از حجاب‌ها و تعلقات نفسانی، دستورالعملی در ارتباط با سوره مباركه یاسین دارد و از او می‌خواهد كه هر روز صبح ـ كه از خواب برمی‌خیزد ـ یاسین را با حال و توجه باطنی بخواند.

آنچه كه در نامه معنوی علامه قزوینی به فرزندش، بیش از هر چیز دیگر جلب توجه می‌كند، آن است كه ایشان، امیدوار است كه یاسین خوانی روزانه پسرش، سبب دست یافتن او به سرّی از اسرار شود، كه در این دستورالعمل وجود دارد. كسی كه هر روز صبح یاسین می‌خواند، در واقع، در جاده اسرار قدم می‌گذارد تا خداوند به او عنایت كند و راز آشنا شود.

حال با توجه به اهمیت این نامه ـ كه در بردارنده چند دستور نجات و سازنده‌است ـ محتوای كامل نامه را فراروی شما قرار می‌دهیم. امید آن كه با دقت در مفاد و عمل به آن، مراحل عالی رشد و ترقی را بتوانیم به سلامت طی كنیم.

در این نامه، علامه حاج شیخ مجتبی قزوینی، پس از حمد و ثنای خداوند و درود و رحمت بر پیامبر و آل او خطاب به فرزند خود نوشته‌اند:

بدان كه راه نجات در سیر به مقاصد عالیه، تقوی و توسل به ائمه هدی، خاصه، ولی عصرـ روحی و ارواح العالمین له فداه ـ می‌باشد. مكرر این دو كلمه را برای شما و آقایان طلاب توضیح دادم.

۱- مواظبت و مراقبت كامل، در فعل واجبات و ترك محرمات باید داشته باشید.

۲- نماز توسل به ولی عصر ـ عجل الله تعالی فرجه الشریف ـ در خود مفاتیح الجنان است.* شرایطی ندارد و هر وقت می‌شود خواند. مكرر و با توجه تامه بخوان. در هر امر مهمی بخوان تا نتیجه بگیری (من دقّ بابا و لجّ ولج) كسی كه در خانه شخص بزرگ را بكوبد و جدیت كند داخل خواهد شد. و دعای «یا من تحل به عقد المكاره» كه در مفاتیح و صحیفه سجادیه است، با حال و توجه به معانی آن بخوان. این دو امر مهم را با سوره مباركه یاسین ترك نكن. امیدوارم كه آخر الامر به سرّ این دستور برخوری و بفهمی.


* مقصود همان نماز معروف امام زمان (عج) است كه بدین صورت آورده می‌شود: فرد دو ركعت نماز بگذارد و در ركعت اول سوره حمد را بخواند و چون به «ایاك نعبد و ایاك نستعین» برسد صد مرتبه آن را تكرار كند و سپس بقیه سوره حمد را بخواند و بعد از آن یك مرتبه سوره «قل هو الله احد» را بخواند و ركوع و سجود را به جا آورد و ركعت دوم را مانند ركعت اول به جا آورد و بعد از ركوع و سجده با تشهد و سلام، نماز را تمام كند.

1 پاسخ
  1. هادی نجاتی
    هادی نجاتی گفته:

    السلام علیک یا علی بن موسی الرضا المرتضی
    الحق که این دستور اکسیر اعظم است

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + 2 =