به مناسبت 43 امین سالگرد ارتحال ملکوتی علامه سیدابوالحسن حافظیان

بسم الله النور

رسول الله صلی الله علیه و آله:

💠عند ذكر الصّالحين تنزل الرّحمة.
نزد ياد كردن صالحان رحمت فرو مى آيد…

💠در 43 امین سالگرد ارتحال ملکوتی عارف حافظ اسرار حضرت علامه سیدابوالحسن حافظیان رحمه الله،
موسسه فرهنگی خاتون قلم چند خاطره و فرمایشات جدید و ارزنده از اساتید بزرگوار را تقدیم سمع و نظر مومنین خواهد نمود.

 

 

 

تفصیل پیامها در تلگرام قایل رویت میباشد.

 

💠نگاشته ای ارزنده از جناب استاد دکتر سیدمحسن فاطمی به مناسبت ۴۳ امین سالگرد علامه حافظیان قدس سره

 

حافظ راز اسلام

برای اهالی آشنا به معانی علوم خفیه و علوم باطنی، نام مرحوم علامه سیدابوالحسن حافظیان، یادآور عارفی مهذب، سالکی منزه و استادی مسلم در علوم غریبه است.

ترسیم چنین شخصیتی در قالب زبان آغشته به عالم ظاهر و حجاب های بواطن، با او غریب خواهد بود و بیگانگی ساحت وجودی او را بیشتر خواهد کرد. در رمزگشایی ساحت وجودی او، فهم درون مایه های ارتباطی، ادراکی و معرفتی وی، دیباچه ای خواهد بود برای فهم فصل اول از مشاهده اعجاب های او.

الگوهای متعارف از فرایند ادراکی منطوی در تصورات و تصدیقات عالم فرشی، مخاطب را در بیگانگی و گیجی فهم از او قرار خواهد داد. اما فهم بیقراری این قرار، مبیّن نیاز به پرکشیدن از دلالت های محبوس در معادلات زمینی و محسوس خواهد بود. کدام سیستم تبیین ادراکی و انقسام های ذهنی روانشناختی حاضر و غالب میتواند به پردازش های ادراکی و استلزام های ملهم از دستگاه فکری او بپردازد؟

با کدام دستگاه تحلیل رفتاری از نمونه های کلاسیک، گرفته، تا رفتارگرایی، روانکاوی، دیدگاه های شناختی، هیجانی، کل گرا، انسان گرا، اگزیستانسیالیست، معنوی، ساختاری، حضورمحور و غیره میتوان او را فهمید؟!

سخن از ادراک ارتباطات رازآمیز دلالت های مرتبط در بسترهای حرکت آفرین کلی متواطی و کلی مشکک در تضلع برجسته وی در قلمرو حروف و اعداد و لوح محفوظ نیست همچنانکه غرض، کشف رازگشایی ارتباط علی میان کلمات و آثار وجودی آنها نیست.

بلکه توجه به پدیدار شدن وجه خاصی از هستی انسانی است که در قلمرو ملکوت، استکمال و اشتداد حیرت انگیزی را تجربه کرده است و آراسته به سلام و مرتبط با سلام و همراه با سلام، اثرآفرینی سلام را در اقطاب گوناگون همراه داشته است.

نگاه به ظهور و حضور این ساحت وجودی، خود، بیداری آفرین است. گیجی برخاسته از معادلات روزمره مقهور در عالم ظاهر را در میشکند و نوید پرده برداشتن از معناپذیری عالم نامتناهی را میدهد. ارمغان احیاء وجودی در پرتو قطب عالم امکان را پدیدار میسازد و سپهر نزدیک به جام وجود تشنه از معادن رحمت و احسان را آشکار میسازد.

علامه حافظیان رحمت جامعه کبیره را بیدارگر رویاهای ژرف درون انسان در صیرورت های فوق استعلایی معرفی میکند و ابتهاج حاصل از لحظه های توجه به مالک زمان را در کنار توحید، رقم میزند.

💠خاطراتی ارزنده از آیت الله شبیری زنجانی حفظه الله تعالی درباره علامه و اساتیدشان

سپاس از جناب حجت الاسلام سیدهادی حسینی به جهت پرسش از معظم له و هماهنگی ها

 

🔸از کتاب شریف سه جلدی جرعه ای از دریا، بیانات آیت الله سید موسی شبیری زنجانی حفظه الله تعالی

💠مرحوم آقای میرزا ابوالحسن حافظیان میگفت پنج سال در خدمت حاج شیخ حسنعلی – نخودکی و دو سال در خدمت آقا سید موسی زرآبادی شاگردی کردم او مرحوم زرآبادی را بر مرحوم نخودکی ترجیح میداد.

💠شفا یافتن بیمار با مداوای دیگری

مرحوم والد میفرمود نزد مرحوم آقای حاج شیخ حسنعلی رفته بودم دیدم کسی آمد و از ایشان خواست به آب دعایی بخواند تا به مریضی بدهد شیخ حسنعلی هم بر مقداری آب دعا خواند و به همان واسطه داد و فرمود: تو بخور او خوب میشود شرط خوب شدن آن نیست که خود مریض آن را بخورد.

💠من آقای سیدابوالحسن حافظیان (م ۱۴۰۱) را دیده بودم. وی شاگرد آشیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی و آسید موسی زرآبادی و مجرب بود و علماء او را قبول داشتند.

💠دعای مجرب
حدود ده سال عمه ام مادر مرحوم آشیخ صادق منتظری مبتلا به سردرد بود و به هر پزشکی مراجعه کرده بود فایده ای نداشت و هر ماه یکی دو مرتبه خیلی شدید دچار سردرد و بی تاب میشد به آقای حافظیان مراجعه کردند و ایشان دعایی داده بود و او خوب شد. صبية ما – عیال آقای بیگدلی – نیز سردرد داشت به آقای حافظیان مراجعه کردیم و ایشان دعایی داد و خوب شد بعداً آقای حافظیان صورت آن دعا و اجازه آن را به من داد اینجانب هم در موارد متعددی این دعا را به اشخاص دادم و آنها خوب شدند. البته چون آن دعا باید در وقت معینی از سال انجام میشد در مواردی که اثر نمی کرد احتمال داشت خارج از آن وقت معین انجام شده باشد.
(ربيع الآخر ۱۴۳۲)

 

📚چند روایت ارزشمند و جدید از مرجع عالیقدر، حضرت آیت الله شبیری زنجانی حفظه الله و استاد جعفر شبیری زنجانی برادر معظم له

🔥 صاحب اذن بودن معظم له از علامه حافظیان در دعایی مجرب…و…

🛑 چند خاطره ارزنده جدید فایل پی دی اف ذیل برای اولین بار تقدیم مومنین میشود و طبیعی است نشر بی منبع حلال نمیباشد.

خاطره مهم حضرت شبیری از علامه حافظیان

 

💥اذن دعا و لوح محفوظ…
💥تادیب مرتاض…
💥حدود دویست سیصد اجازه…
💥درمان سردرد بی درمان…

 

خاطره ای از تجلی مقام “کن” در کشمیر

 

 

💠کلیپ و ذکر خاطره ای ارزنده از علامه حافظیان و مسیر آستانه از یکی از مومنین کشمیری بنام Imran Malik

🛑نشر برای اولین بار، خاطره ای مشهور در میان مردم دیار پهلگام:

نشر این خاطره تنها با ذکر منبع مجاز و حلال است.

بعد از مستقر شدن علامه در صوفی پوره پهلگام، یکی از علایق ایشان چنین بود که در معیت دوستان به طبیعت و دامن کوهها بروند. روزی در وقت اذان ظهر برای وضوساختن، آبی در اطراف یافت نمیشود، علامه به دوستانشان میفرمایند که چشمان خود را ببندند، وقتی آنها چشم باز میکنند مشاهده مینمایند که حوضچه طبیعی کوچکی از آب ایجاد شده است و به این ترتیب همه از آن آب دفعتا حاصل شده وضو میگیرند. بعد از اتمام، حضرت علامه به این دلیل که در آینده ممکن است عامل سیل بزرگی شود حوضچه آب را از بین میبرند…

پ.ن: معظم له در آن سالها در عنوان جوانی و زیر 30 سال بوده اند.

جناب سنایی:
کی چشی طعم و لذّت قرآن
چون زبان بردی و نبردی جان
از درِ تن به منظر جان آی
به تماشای باغ قرآن آی
تا به جان تو جلوه بنماید
آنچه بود آنچه هست وانچ آید
تر و خشک جهان درون و برون
آنچه موجود شد به #کن_فیکون

تعجیل فرج امام عصر و نثار روح مبارک علامه حافظیان هدیه ای نثار نماییم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 7 = 13