علامه سیّد ابوالحسن حافظیان:

«زمان سیاحت هندوستان نظر بخدمت دوستان این لوح مبارک عظیم الشّان را که کنزی است از کنوز و سرّی است از اسرار و مخزنی است از اسماء اعظم الهی موسوم به جنة الاسماء منسوب بمظهر العجائب امیرالمؤمنین علیّ بن ابیطالب علیه السّلام است و مع ملحقات نوشته متعدّد نمودم تا یادگار این حقیر فقیر بماند برای حصول برکات و رفع نحوسات و دفع آفات و بلیّات نمایند.»

فرزند علامه محمد تقی جعفری (ره):

«علامه محمد تقی جعفری 15 دقیقه قبل از فوتشان، «جنة الاسماء» استاد حافظیان را که همواره در جیب لباسشان بوده، درخواست می کنند آن را بر روی سینه ی خود نگه می دارند و بعد از 15 دقیقه حیات را بدرود می گویند.»

علامه محمدرضا حکیمی:

«از آثار مرحوم حافظیان یکی «لوح محفوظ» است و دیگری کتابی در شرح آن و نیز «لوح جنة الاسماء» که گمان نمی‌رود کسی تاکنون این لوح را به این صحت و کمال و زیبایی نوشته باشد و در مورد رموز علمی و خواص روحانی این الواح باید در جای خود سخن گفته آید.»

گفتگوی سیده فیروزه حافظیان با محقق و دانشمند ارجمند دکتر فتوت نصیری سواد کوهی درباره لوح جنة الاسماء

–  با سلام و تحیّات، آقای دکتر درخواست‌های زیادی در مورد لوح مبارک جنة الاسماء شده‌است برای این روزهای بحرانی و بیماری، از آن دانشمند ارجمند ممنون می‌شوم چون قبلا مقاله‌ای در این باب مرقوم فرموده‌اید برای متقاضیان به طور اجمال بفرمائید.

–  با سلام به عرض  می‌رساند در موضوع سوال جنة الاسماء در قالب ادعیه و اذکار و آیات و اسماء الحسنی در چندین ورق روی پوست آهو به امر مولی علی امیرالمؤمنین توسط عبدالله بن حسان مشهور به ابومنذر به خط کوفی به نگارش در آمد. علت این کار شیوع طاعون مهلک بود که در عراق در آن عصر موجب بیماری و وفات بی‌شماری از شیعیان و مردم دیگر شد. امکان طبی و بهداشتی کم بود، مردم برای رهایی از این بلیه ناخواسته به مولی علی علیه السلام پناه آوردند. مولی نیز با مدد الهی در اجابت درخواست شیعیان، جنة الاسماء مشروح را مقرر فرمودند. نابغه عصر و وحید دوران معاصر استاد بزرگوار جناب علامه سید ابوالحسن حافظیان اعلی الله مقامه با ذوق و هنر بی‌بدیل خود همراه با امدادهای غیبی تمام حجم زیاد فرمان جد خود امیرالمؤمنین علی علیه السلام را به‌صورت یک صفحه لوح در ۱۴ سطر یا دایره بسته ترسیم کرده و هنرمندانه تمام مطالب را در آن گنجانده تا آسان در دسترس همگان قرار گرفته و سبب رهایی انسان‌ها به هنگام وقوع بلایا و حوادث گردد. شرح ماجرا مفصل است و به این مجمل بسنده می شود. اما در ارتباط با ویروس کرونا؛ covid 19 یا کرونا ویروس؛ شبیه آنفولانزا است و در فراگیری و اهلاک همانند طاعون است علاوه بر رعایت بهداشت و مراقبت به عنایات الهی نیاز فوری و شدید شک نیست، فساد و تباهی ظلم و بی‌حیایی در سطح جهان خدای (صبار) را به خشم می‌آورد؛ از این جهت است که مقرر فرموده‌اند این ذکر شریف را هر صبحگاه تکرار کنید:«یا الله أعوذ بک من غضبک»، لذا کرونا ویروس امروزه همان ویروس طاعون قرون پیشین است که برای نجات از آن گریزی بجز به توسل و دعا همراه با بهداشت شخصی و مراقبت از خویش نیست. جنة الاسماء این طریق نجات را سهل و آسان رهنمون می‌شود. با آرزوی سلامت برای همه‌ی شیعیان و مسلمانان و انسان‌های توحیدی جهان.

(فتوت نصیری سوادکوهی 1398/12/7هـ . ش / تهران)

–  دانشمند ارجمند جناب آقای دکتر سوادکوهی، بسیار ممنون از الطاف آن استاد گرانمایه.

دکتر فتوت نصیری سواد کوهی: یکی از آثار به جا مانده جناب استاد سیّد ابوالحسن حافظیان مشهدی، لوح یک صفحه‌ای و مدور و مکتوب «جنّة الاسماء» است که یادگار مجاهدت معظّم له در کسب معارف الهیّه و علوم محتجبه در سفر به شبه قاره‌ی هند و سرزمین کشمیر شناخته می‌شود.

به جز «لوح محفوظ» و «کتاب شرح لوح محفوظ»، لوح و خاتم «جنّة الاسماء» سومین اثر جناب ایشان است (آن‌گونه که از مولا علی امیرالمؤمنین علیه السلام) و به طرز زیبا و بدیع و کامل، با خطی خوش، قلمی گردیده و به طالبان و مشتاقان علوم محتجبه با حفظ حدود و ثغور آن اهداء نموده‌است.

از استاد حافظیان دستورالعمل‌ها، اذکار و ادعیه و اورادی که از معصوم علیه السلام وارد شده یا از اساتید پیشین خود دریافت داشته یا در خواب به قلب پاکش افاضه شده در دست هست و خواص از بیت ایشان، دوستان و محبان و شاگردان منتخب معظّم له؛ اوراقی مکتوب که متضمن این مقولات است به‌طور اختصاصی به یادگار دارند؛ بدیهی است همه‌ی آن‌ها برای عام قابل انتشار نیست.

لوح «جنّة الاسماء» در یک صفحه مشتمل بر چهارده سطر مدور مسدود با خطوطی زیبا و بلا اشکال از استاد حافظیان به جای مانده. لوح مذکور ممهور به مهر و امضای جناب ایشان است و ذیل لوح مرقوم داشته‌اند:

زمان سیاحت هندوستان نظر بخدمت دوستان، این لوح مبارک عظیم الشّان را که کنزی است از کنوز و سرّی است از اسرار و مخزنی است از اسماء اعظم الهی موسوم به جنة الاسماء منسوب بمظهر العجائب امیرالمؤمنین علیّ بن ابیطالب علیه السّلام است و مع ملحقات نوشته متعدّد نمودم تا یادگار این حقیر فقیر بماند برای حصول برکات و رفع نحوسات و دفع آفات و بلیّات نمایند.

نقش شرف‌الشمس و ستاره‌ی داودی در دو طرف این نقش منعکس شده است. دو بیت ذیل نیز در ختام نقش مرقوم شد:

غرض نقشی است کز ما باز ماند *** که هستی را نمی بینم بقائی

مگر صاحبدلی روزی برحمت *** کند در حق درویشان دعائی

قبل از سطور مذکور، آیه «و ان یکاد» نوشته به این صورت:

«و ان یکاد الذین کفروا لیزلقونک بابصارهم لمّا سمعوا الذکر و یقولون انّه لمجنون و ما هو الا ذکر للعالمین» (قلم/ 52 و 51)

منبع: علوم اسراری، صص 112 و 113

خواص و فواید لوح جنة الاسماء

  • بطلان سحر. «… وَ مِن شَرِّ النَّفّاثاتِ فِی العُقَدِ» (فلق/4)
  • رفع بیماری‌ها و امراض از جمله طاعون که در زمان حضرت امیرالمؤمنین علی علیه السلام، مردم دچار بلیّه طاعون شدند و با این دعا و حرز و تکثیر توسط ابامنذر از آن رهایی یافتند.
  • گشایش امور.
  • فتح مهمات امور زندگی.
  • رزق و روزی.
  • محبوبیت بین مردم.
  • رفع اختلاف بین زن و شوهر.
  • بستن زبان بدگویان و دشمنان.
  • گشایش بخت دختران و پسران.
  • دفع چشم زخم (شور چشم).
  • دفع جن از گزند و آسیب.
  • ادای قرض و دین.
  • فتوحات در امور.
  • عزّت و شوکت.
  • محبّت و عُلقه.
  • برآمدن حاجات مشروعه.
  • حدوث نشاط روحی.
  • امان از قطّاع طریق.
  • شفا و درمان.

بدیهی است آداب و شرایط زمانی و مکانی و کیفیت نگارش لوح و حرز مورد بحث می‌باید رعایت شود و الا فلا.

منبع: علوم اسراری، صص 124 و 125

رفتار علامه حافظیان با کسی که جنه الاسماء را به غلط تقلید کرده بود

سیّد کاظم حافظیان رضوی: «زمانی یک نفر که به ظاهر روحانی و معمّم بود، بدون اجازه و به صورت بسیار سبکی یک «جنة الاسماء» را برداشته بود و چون نتوانسته بود این دایره را به 19 قسمت تقسیم کند آنرا به 20 قسمت تقسیم کرده بود. چون به 20 قسمت تقسیم کردن دایره کار راحتی است و بعد حروف «بسم الله الرحمن الرحیم» را که نوزده حرف است به بیست قسمت تقسیم کرده بود و در این دایره چیده بود. من یک نسخه از این را پیدا کردم و به عمو جان نشان دادم. ایشان با دقّت آنرا بررسی کردند و بعد فرمودند: «شما این آدم را می دانید کجاست عمو؟» گفتم: «بله.» فرمودند: «خوب شما او را یکجوری پیش من بیاورید.» من هم رفتم سراغ او، به ظاهر لباس روحانی به تن داشت. اما آیا واقعاً طلبه بود یا نه؟ من نمی دانم و کسب و کارش هم مغازه ای بود که لوازم التّحریر داشت. با او صحبت کردم و گفتم: «شما آقای حافظیان (ره) را می شناسید؟» گفت: «بله، خیلی دوست دارم ایشان را ببینم.» گفتم: «ایشان عموی من هستند. پس یک روز بیایید نزد ایشان برویم.» خلاصه این فرد یک روز با برنامه ریزی که از قبل شده بود به دیدن عمو جان آمدند. عمو جان هم یکسری توضیحات برای ایشان دادند و اصلاً پرخاش و تندی نکردند و نگفتند که شما به چه اجازه این کار را کردید؟ از چه کسی اجازه گرفتید و این جور کار ها اجازه می خواهد و … اصلاً این طور با او برخورد نکردند. به قدری با این آدم آرام و مؤدّبانه صحبت کردند که من بعداً متوجّه شدم که وی هم نگران شده بود که این چه کاری بود که من کردم و هم خیلی شرمنده از منزل عمو جان رفت و من دیگر نمی دانم ایشان آن جنة الاسماء ها را فروخت یا نه. ولی آدم هایی که این گونه عمل می کردند عمو جان پیدا می کردند، با او صحبت می نمودند و راهنماییش می کردند و می گفتند این جور کارها این طور نیست که هر کسی بیاید لوحی را ترسیم کند و به مردم بگوید این دعاست. این کارها، کارهایی است که اولاً سینه به سینه است و بعد هم سینه ی پاک می خواهد و بعد یکسری ذکرها و عبادات لازم دارد و هر کس نمی تواند دست به این کارها بزند؛ شرح صدر می خواهد و همین طوری نمی شود ذکر گفت و بعد هم با اجازه ی اساتید و با توصیه ی آن ها می توانیم بگوییم. البته انسان همیشه باید ذاکر باشد. می خواستم بگویم رفتار ایشان در برابر یکی از کسانی که یکی از کارهای ایشان را به غلط تقلید کرده بود؛ چگونه صورت گرفت!»

منبع: کتاب حافظ اسرار، صص 59 و 60

آدرس موسسه فرهنگی خاتون قلم:
تهران، خیابان شریعتی، روبروی پارک شریعتی، کوچه ذکایی، بلوار رودخانه، پلاک 20، واحد 1
تلفاکس: 22883411
تلفن: 22871350
کد پستی: 1661719481
زمان پاسخگویی: ساعات اداری روزهای یکشنبه و سه شنبه

سایت خاتون قلم: www.khatooneqalam.ir

حق چاپ برای «لوح محفوظ» و «لوح جنة الاسماء» علامه سیّد ابوالحسن حافظیان محفوظ می‌باشد. هرگونه کپی، پرینت و فروش این الواح از نظر شرعی مورد رضایت نخواهد بود.

خواهشمندیم برای سفارش «لوح محفوظ»، «لوح جنة الاسماء»، «کتاب شرح و تفسیر لوح محفوظ» و «کتاب حافظ اسرار» به صفحه ثبت سفارشات مراجعه بفرمائید.

1 comment(s) need to be approved.
21 پاسخ
  1. محمد کیشانی
    محمد کیشانی گفته:

    با سلام لوح محفوظ و جنه الاسما و کتاب حافظ اسرار را چگونه تهیه کنم

    …………..

    مدیر: سلام بر شما، به موسسه خاتون قلم مراجعه فرمائید.

    پاسخ
  2. س.محمدی
    س.محمدی گفته:

    با سلام شما چه کسی هستین و این امتیاز را از کجا اوردین که اعلام میکنین حرام است کپی نشود ؟ این لوح و لوح محفوظ در اینترنت وجود دارد
    شما از طرف ان مرحوم حرف میزنین !!!!

    مدیر: سلام بر شما، موسسه خاتون قلم با مدیریت دختر علامه خانم سیده فیروزه حافظیان می باشد.

    پاسخ
    • سید عبدالله
      سید عبدالله گفته:

      بسم الله الرحمن الرحیم
      سلام قول من رب الرحیم
      رضوان الله بر مرحوم آقا سید ابوالحسن حافظیان که عبدالله بودند و لا غیر
      از خداوند عزیز بهترین را برای خانواده آن عالم مجاهد و عزیز خواستارم و روح آن عزیز را با ارواح مطهر و حی اهل البیت ع و شهدای کربلا محشور گرداند و همیشه متنعم بر سر خان کریمان الهی باشند

      حقیر
      سید عبدالله

      پاسخ
  3. محسن
    محسن گفته:

    این لوح براچی استفاده میشه؟؟ به عنوان حرز ازش استفاده میشه؟

    …………..

    مدیر: سلام بر شما، به موسسه خاتون قلم مراجعه فرمائید.

    پاسخ
  4. علی
    علی گفته:

    سلام از کجا می توانیم این لوح را دریافت نمایم

    ……………………..
    مدیر: سلام بر شما، به موسسه خاتون قلم مراجعه فرمائید.

    پاسخ
  5. ح
    ح گفته:

    ما که دور هستیم از تهران چجور تهیه کنیم ؟؟؟راهنمایی کنید ممنون
    ……………………..
    مدیر: سلام بر شما، با موسسه خاتون قلم تماس بگیرید.

    پاسخ
  6. morteza minakhani
    morteza minakhani گفته:

    سلام
    قیمتش چنده؟
    ……………………..
    مدیر: سلام بر شما، به موسسه خاتون قلم مراجعه فرمائید.

    پاسخ
  7. محمدرضا
    محمدرضا گفته:

    ضمن سلام و احترام
    دو نسخه از لوح جنه الاسماء تهیه شد
    یکی از موسسه فرهنگی خاتون قلم و دیگری از کتابفروشی اسلامیه واقع در ناصر خسرو
    علاوه بر رنگ، تعداد جداول و شکل جداول پشت جلد لوح در دو نسخه، متفاوت از یکدیگر بود(تفاوت های جزئی دیگری هم بود)
    علت چیست؟!
    و آیا تاثیری در آثار و برکات لوح دارد؟
    ……………………..
    مدیر: سلام بر شما، الواحی که از موسسه خاتون قلم تهیه فرمودید را اصل قرار دهید.

    پاسخ
  8. سلمان ابریشمی
    سلمان ابریشمی گفته:

    با سلام و احترام
    امکان حضور برای همگان در آدرسی که فرمودید نیست. ممنون میشم توضیح بفرمایید که
    ۱. ایشان که پیش از فوت این لوح رو تهیه کردن برای همگان هست یا خیر؟!با چه سندیتی.
    ۲. برای دریافت لوح باید هزینه پرداخت یا خیر؟ که اگر هزینه ای باشد جای سوال و شک فراوان است. کسی که پولش را دارد تهیه کند و کسی که ندارد پس نمیتواند! که کل کار یقینا بی ارزش خواهد بود.
    ۳. ایشان دختر خود را وصی این موضوع قرار داده اند؟ شما در پس این موضوع چه نفع یا ثوابی میبرید؟
    از پاسخگویی شما متشکرم. در همینجا توضیح بدهید لطفا تا مسئله روشن شود.
    یاعلی
    ……………………..
    مدیر: سلام، با موسسه خاتون قلم تماس بگیرید.

    پاسخ
  9. شهرام مرادیان
    شهرام مرادیان گفته:

    باسلام واحترام
    باتوجه به نسخه های متفاوت حرز شرف الشمس
    محبت کنید تصویری صحیح حرز شرف الشمس که استاد حافظیان ره برا ان تاکید داشتند برای این حقیر بفرستین.
    وحضرت استاد درچه ساعتی این حرز را حکاکی میکرد.
    خدا سلامتی وطول عمر بابرکت بهتون بده
    ……………………..
    مدیر: سلام، «لوح جنه الاسماء» را از موسسه خاتون قلم تهیه بفرمائید، در انتهای لوح نقش درج شده است.

    پاسخ
  10. محمد علی قنبری رخنه
    محمد علی قنبری رخنه گفته:

    با عرض سلام خدمت تمامی دوستان من یکی از مریدان این مرد سید ابوالحسن حافظیان هستم بارها و بارها داستان سلوک ایشان را خوانده ام و به زیارت قبر مبارکشان در حرم امام رضا نائل شده ام. و انگشتر حرز منصوب به ایشان را هم دارم که بسیار در امور و کارهایم کمکم کرده. ممنون از شما که در رابطه با این مرد سالک و عارف به خلق اطلاع رسانی میکنید. یا علی

    پاسخ
  11. امیرقاسم
    امیرقاسم گفته:

    با سلام

    جناب حاج حسین قنبری

    خود را مرید و صاحب سر اقای حافظیان میدانند

    از نظر شما این امر صحیح است

    زیرا ایشان نیز لوحی دارند معروف

    که جنه الاسماء را هم در ان جای داده اند

    فقط نفرمایید با موسسه تماس بگیرید

    پاسخ
    • کام
      کام گفته:

      خودت نوشتی لطفاً نفرمائید با موسسه تماس بگیرید در جوابتان!
      واسه همین در پائین کامنت خالی ماند!!!
      ………………………………………….
      پاسخ مدیر سایت: این سایت زیر نظر بیت محترم علامه حافظیان است.

      پاسخ
  12. میلاد
    میلاد گفته:

    سلام علیکم … یک سوال در مورد ختم آیت الله حافظیان برای عزت و گشایش و ترقی دارم …
    منظور از این جمله چه هست؟؟ شروع از جمعه اول ماه تا ۴۱ روز و بعد اگر روزی یکمرتبه هم باشد آیه را بخواند.
    یعنی به جز موارد مطرح شده در ختم روزی یکمرتبه هم جداگانه آیه مربوطه باید خوانده شود؟؟
    …………..
    مدیر سایت: سلام علیکم، روز شروع این ختم، اولین جمعه ماه قمری می‌باشد، طبق دستورالعمل تا ۴۱ روز باید موارد ذکر شده رعایت گردد، یعنی ۶۶ مرتبه آیه مذکور بعد از نماز صبح. بعد از اتمام ۴۱ روز شما حداقل باید یکمرتبه بعد از نماز های صبح آیه مذکور را با توجه بخوانید. موفق باشید

    پاسخ
  13. سلیمانی
    سلیمانی گفته:

    سلام قبلا از این که بگید ” با موسسه خاتون قلم تماس بگیرید . ” لطفا بگید چگونه ” با موسسه خاتون قلم تماس بگیریم ” و تماس با موسسه خاتون قلم به چه شکل است و تماس با موسسه خاتون قلم چقدر هزینه دارد .
    مدیر: سلام علیکم
    آدرس موسسه فرهنگی خاتون قلم:
    تهران، خیابان شریعتی، روبروی پارک شریعتی، کوچه ذکایی، بلوار رودخانه، پلاک ۲۰، واحد ۱
    تلفاکس: ۲۲۸۸۳۴۱۱
    تلفن: ۲۲۸۷۱۳۵۰
    کد پستی: ۱۶۶۱۷۱۹۴۸۱
    زمان پاسخگویی: ساعات اداری روزهای یکشنبه و سه شنبه

    پاسخ
  14. جواد
    جواد گفته:

    باسلام،من لوح جنت الاسما را برای ثروت و دولت وگشادگی امور میخواستم،برای اینکه لوح همراهم باشه بهتره رقعه کاغذی را سفارش بدم یا قطعه فلزی را،ممنون میشم راهنمایی فرمایید

    پاسخ
  15. مجتبی
    مجتبی گفته:

    با سلام برادر گرامی. شما کلا چرا راه ارتباطی گذاشتین هر کسی از شما سوال میپرسه هر چی که باشه فرقی نمیکنه جوابش یه چیز هست با مؤسسه تماس بگیرید، خوب برادر من این که نشد سوال و جواب و ارتباط دو طرفه. مثلا من قیمت محصولات شما را میخواهم همین، شما در جواب با موسسه تماس بگیرید. آقا یه قیمت همین
    با تشکر

    پاسخ
  16. علی
    علی گفته:

    سلام. وقتتون بخیر.ببخشید من در یک سایت بخور علامه حافظیان رو دیدم. خواستم ببینم چنین چیزی صحت دارد؟

    پاسخ
  17. علی
    علی گفته:

    سلام و وقت بخیر.در کانال تلگرام از کتاب علوم اسراری نقل شده است که آداب و شرایط مکانی و زمانی و کیفیت نگارش لوح و حرز باید رعایت شود و الا فلا. با توجه به اینکه لوح با دستگاه چاپ می‌شود، این آداب چگونه رعایت می‌شود؟

    پاسخ
  18. علی
    علی گفته:

    سلام. ببخشید علامه حافظیان حرز و دعایی ندارند که بتوان در اندازه ی کوچک آنرا همراه داشت؟

    پاسخ
  19. ابراهیم
    ابراهیم گفته:

    سلام.
    یکی از دوستان این لوح رو از شما سفارش داده و به من هدیه کرده.
    خواستم بدونم شما همه شرایط و اعمال نگارش رو بجا میارید؟
    و آیا من هم باید اعمالی انجام بدم؟
    ممنون میشم اگه جواب بدید

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


5 + = 10

هرگونه برداشت و استفاده از نام، کتب، مطالب و الواح علامه حافظیان بدون اذن بیت ایشان پیگرد قانونی دارد.