به جهت سالگرد قمری ارتحال علامه حافظیان، هشت رجب 1401 قمری

بمناسبت 42 امین سالگرد قمری (8 رجب 1401) غیبت مادی عارف وارسته حافظ اسرار، شیعه مخلص آل الله، علامه سیدابوالحسن حافظیان رحمه الله، موسسه فرهنگی خاتون قلم و سایت حافظ اسرار تقدیم میکند.

💠یاد مردان خدا، یاد خداست…

مرحوم فیض کاشانى در کتاب «محجّة البیضاء» در توضیح حدیث پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله):

«عِنْدَ ذِکْرِ الصّالِحینَ تَنْزِلُ الرَّحْمَةُ»؛

(به هنگام یاد صالحان رحمت الهى نازل مى شود)،

با اشاره به مسئله تأثیرپذیرى انسان از محیط اجتماعى و الگوهاى شایسته، در بیان علّت نزول رحمت به هنگام یاد صالحان، مى نویسد: «چون ذکر صالحان و طرح صلاحیّت هاى اخلاقى آنان باعث مى شود که انسان از آنها الگو بگیرد و با تحت تأثیر واقع شدن، به آنها تأسّى و اقتدا کند و زمینه صلاحیّت و برخوردارى از رحمت پروردگار را براى خود فراهم سازد»…

محجّة البیضاء، ج 4، ص 17.

https://t.me/hafeziyan

️ علامه محمد رضا حکیمی:

«آقای حافظیان را هر کسی درک نمی کند، انسان باید از عالم ملک به درآید و در عالم بالا جا بگیرد تا بفهمد کارهای ایشان و خارق عادت او چه بود، کرامات و اخلاق حسنه ایشان در السنه مردم است. باید همت گماشت و شهر به شهر، خانه به خانه در شهرهای ایران و هند و پاکستان و کشمیر رفت و آنها را ثبت نمود و بعد بلکه بشود آشنایی مختصری نسبت به ایشان پیدا کرد».

ایشان (مرحوم حافظیان) در علوم غریبه، نظیری نداشت … ایشان از نوادر روزگار بودند، و از اصحاب استقامت و مداومت در ریاضت مهمه شرعیّه، بدون هیچ انحرافی در سلوک نه درعقیده، نه در عمل و از استادان مسلم علوم غریبه بودند، و واجد «طی الارض»، صاحب نفس و تأثیر بسیار قوی، و در تسخیرات بسیار مسلّط، بنده سال‌ها خدمت ایشان می رسیدم و بیشتر جنبه معاشرت، جنبه دوستی و ارادت بود، لیکن در این سال‌ها استفاده‌های بسیاری هم از ایشان در باب «اوفاق» و آیات و ادعیه ختومات از ایشان استفاده کردم…(1).

ایضاً فرموده اند: مرحوم حافظیان،در « هردوار » در آب گنگا غسل کرد، در بت خانه، پشت به بت و رو به قبله نماز خواند و بعد از نماز به صدای بلند و لحن عربی، قرآن قرائت کرد، مرتاضین زیادی استماع کرده و متأثر شدند.

همت مرحوم استاد حافظیان (ره) مصروف خدمت به خلق بود. ایشان ریاضاتی را که کشیده بود، و علوم و کمالاتی را که کسب کرده و قدرت روحی را که در پرتو ریاضات و عبادات شرعی و توسلات و توجهات بدست آورده بود، با تواضع و فروتنی، در خدمت مردم قرار داده بود، و راه قرب به « خدا » را خدمت به « خلق خدا » می‌دانست. و در این راه بس نیرو می گذاشت، و صبوری می‌ورزید، و خوش رویی نشان می‌داد(2).

1- فیلسوف عدالت، نگرشی به زندگی علمی و عملی علامه محمد رضا حکیمی، تألیف دکتر فیضی ص 45 و 46
2-مظهر وصف خدا، ص 51

همچنین فایل های فرمایشات اساتید در سالگرد 23 اردیبهشت ماه که مصادف با سالگرد ارتحال شمسی حضرت علامه است نیز تقدیم میشود:

💠قسمت اول، آیت الله سیدان حفظه الله عالم برجسته حوزه علمیه خراسان رضوی

💠قسمت دوم؛ دکتر منوچهر صدوقی سها، حقوقدان و پژوهشگر حکمت اسلامی و استاد حوزه و دانشگاه

💠قسمت سوم؛ آقای دکتر سیدمحسن فاطمی؛ فوق دکترای روانشناسی و نویسنده و محقق و استاد دانشگاه هاروارد آمریکا و یورک کانادا

💠قسمت چهارم؛ جناب استاد مرتضی عطایی خراسانی، نویسنده و محقق و استاد حوزه و دانشگاه

💠قسمت پنجم؛ بانوسیده قدسیه (فیروزه) حافظیان، نویسنده و شاعر و فرزند علامه حافظیان

💠قسمت ششم؛ جناب آقای مسعود طاهری، نویسنده و محقق و تهیه کننده و کارگردان، سازنده مستند پیش روی درباره علامه حافظیان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


+ 2 = 7