تقریظ الله بخش ک بروهی وزیر سابق دادگستری پاکستان بر لوح محفوظ علامه حافظیان

وزیر سابق دادگستری پاکستان

ا – ک بروهی

کراچی 16 اپریل 1957 – م

ملاحظه و مطالعه لوحی را که بوسیله آقای (حافظیان) مشهدی تهیه گردیده و آن را (لوح محفوظ) نامیده‌اند، برای اینجانب تجربه‌ای ارزنده و قابل ملاحظه بوده‌است.

کسی که به فن محاسبات ابجدی آشنا است نیک می‌داند که هر یک از حروف ابجد در زبان‌های شرقی معادل با اعداد خاصی است. هر مطالعه کننده اگر در لوحی که بوسیله آقای مشهدی تهیه شده ملاحظه و دقت کند به لوحی که گنجینه‌ی خرد می‌توان نامید پی می‌برد، و با تمام وجود این حقیقت را تصدیق می‌کند که تا چه حد مبدع این لوح بذل جهد فرموده و در راه تهیه‌ی آن چه کوشش و مجاهده‌ای به کار برده‌است.

ملاحظه کننده ی این لوح – پس از دقت کافی – به این امر تسلیم خواهد شد که نهایت احترام و بزرگداشت و حق شناسی خود را نسبت به شخصیت پیغمبر مکرم (ص) ابراز دارد.

در این لوح آیاتی از قرآن مجید استخراج گردیده که همه در شأن رسول اکرم (ص) است و نیز اشعاری از بزرگترین شاعر جهان سعدی که در شأن پیغمبر (ص) برگزیده شده، آمده‌است که با مهارت خاصی مبدع لوح از لحاظ اعداد ابجد با آیات برابری می‌کند بطوری که حساب ابجدی تمام آیات منتخب با اشعار برگزیده از لحاظ ارزش عددی یکسان است.

این چنین محاسبات و معادلات دقیق حروف ابجد و اعداد مخصوص آنها را باید ناشی از قدرت نبوغ و سعادت و اقبال تهیه کننده آن دانست.

بهمین جهت است که احترامات ویژه خود را آمیخته با تحسین قلبی به حضور ابداع کننده‌ی لوح تقدیم می‌کنم و برای کاری که انجام داده‌اند حق شناسی و ارزش مخصوص قائل می‌باشم.

نکته‌ی دیگری که در این لوح به کار رفته‌است و موجب شگفت و تحسین هر مطالعه کننده‌ای می‌شود اینست که تمام صفات و القاب و نام‌هائی که برای پیغمبر اکرم (ص) انتخاب شده (که در عین اختلاف آنها از جهت کلمه) در 625 مربع است که همه از لحاظ عدد برابر می‌باشد.

و عجیب‌تر اینکه تمام این اسماء و صفات و القاب علاوه بر برابری با همدیگر، از جهت محاسبات ابجدی حروف نیز مساوی می‌باشد و از هر جهتی که این مربعات را در نظر بگیریم (خواه عمودی، خواه افقی، و یا مورب) باز هم جمع اعداد ابجدی حروف معادل است با عدد 11826 و این امر اعجاز انگیز که خواننده را به تحسین و شگفت وا می‌دارد، نشانه‌ی قدرت کار و فعالیت مغزی و نیروی فکری تهیه‌کننده آن لوح است که با دقت و مراقبت ویژه‌ای فراهم شده و به پیشگاه مقدس رسول اکرم (ص) تقدیم گردیده‌است.

تصور می‌کنم جهان اسلام باید در باب شناخت فردی که این همه کار و کوشش کرده و چنین لوحی را با قدرت نبوغ خود تهیه نموده‌است معرفت کاملی پیدا نماید و بخصوص درباره صفات و القاب و عناوینی که مربوط به رسول خدا (ص) می‌شود و خواص معجزه آسای این القاب و عناوین بیشتر توجه نماید و به رمز و راز این کار مهم که بی شک از امدادهای غیبی و عنایت رسول گرامی سرچشمه می‌گیرد، توجه خاص مبذول دارد.

الله بخش . ک . بروهی

منبع: کتاب شرح و تفسیر لوح محفوظ، صص 148 و 147

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


2 + = 6